.
online školení (webinář)
Pokyny pro účast na online školení.
Vybavení
Online školení se uskuteční prostřednictvím platformy Microsoft Teams. Přístup pomocí webového prohlížeče nebo skrze nainstalovanou aplikaci Microsoft Teams.
Pro připojení přes webový prohlížeč – počítač s webovým prohlížečem pro MS Windows / Mac OS – zaručeně podporované jsou Microsoft Edge a Google Chrome (dle informace publikované Microsoftem, může být nutné změnit jejich nastavení), použití dalších prohlížečů (Mozilla Firefox, Apple Safari) není zaručené, přestože zmiňuje nápověda k Teams, resp. je nutné změnit jejich nastavení (viz odkaz „problémy s připojením“) – ověřit podporované prohlížeče / problémy s připojením přes webový prohlížeč // v prohlížeči může být potřebné povolit cookies 3. stran.
Na zařízeních s OS Android a iOS je vyžadována instalace aplikace Teams (po spuštění odkazu pro připojení dojde k přesměrování do Google Play resp. AppStore) a poté se lze „připojit jako host“.
HW – reproduktory / sluchátka a mikrofon pro pokládání ústních dotazů; kamera je vhodná pouze při individuálních relacích.
Připojení na webinář a registrace
Odkaz na připojení k webináři a podklady pro poznámky obdržíte e-mailem účastníka uvedeným v přihlášce.
Registrace začíná 30 minut před začátkem školení, připojení (a nastavení) proveďte alespoň 10 minut před začátkem.
Připojte se dle pokynů a vyčkejte na přijetí organizátorem.
nápověda Microsoft pro posluchače
možné problémy během webináře
- klepnout na odkaz pro připojení nebo vložit odkaz do Prohlížeče (úplný odkaz je uveden na konci e-mailu)
- okno „Připojte se k Vaší schůzce v Teams“ – zvolit „Pokračovat v tomto prohlížeči“ (popř. v aplikaci Teams, pokud ji máte nainstalovanou) (v prohlížeči může být potřebné povolit cookies 3. stran)
- povolit přístup k mikrofonu, popř. kameře (mikrofon a kamera se pak ovládají samostatně po připojení k akci)
- Okno „Nastavení“
-
- zadejte jméno účastníka (*) – firma / osobní jméno nebo kód účastníka (*) bude viditelné pro ostatní účastníky webináře
- zadejte jméno účastníka (*) – firma / osobní jméno nebo kód účastníka (*) bude viditelné pro ostatní účastníky webináře
-
- nastavení lze ponechat nebo projít možnosti (vypnout kameru a mikrofon (přepínače) a zapnout v případě úvodní konverzace a během dotazů)
-
- „Připojit se“
- počkat na přijetí organizátorem (uvidíte obrazovku školení)
- ztišit mikrofon / vypnout kameru v ovládání prohlížeče Teams
- dotazy během přednášek a diskusí – přihlásit se „Rukou“ + zapnout si MIC + počkat, až přednášející / jiný tazatel domluví a popř. upoutat pozornost („dotaz“ … jelikož dle nastavení promítání může být Ruka přehlédnuta)
po vyřešení dotazu – vypnout si MIC
- ovládání během akce při použití webového prohlížeče k připojení
… v horní pozici jsou ovládací prvky účastníka – Mikrofon + Kamera (zapnout / vypnout) – „Ruka“ (pro přihlášení se) – Chat (písemné dotazy) – „Zobrazení“
mikrofon lze kromě tlačítek ovládat klávesovou zkratkou (zobrazí se po najetí myší na tlačítko) – zapnout / vypnout „ctrl-shift-M“ / dočasně zapnout – podržením „ctrl-mezerník“ se aktivuje (po dobu stisknu), po uvolnění se vypne
… vlevo dole „Lupa“ (– + celé okno) pro zvětšení zobrazení a jeho posun
+ zvětšit si promítané (sdílené) okno na celou obrazovku
„Zobrazení“ + zvolit „Čtení obsahu“ (může být nutné po každé změně prezentace)
popř. zrušit boční sloupek s účastníky (křížkem)
popř. zvětšit okno prohlížeče na celou plochu – zpravidla F11 nebo „Zobrazení“ / „Další možnosti“ – „Celá obrazovka“
+ tlačítko „Odejít“ odpojí uživatele od připojení k webináři
… bez zavření karty prohlížeče se lze znovu připojit použitím odkazu „opět se připojit“ – nemusí se znovu zadávat jméno, počkat na přijetí k připojení
… s uzavřením karty / celého prohlížeče / vypnutí počítače – k znovu přihlášení použít přihlašovací odkaz, vyplnit jméno účastníka a počkat na přijetí
poznámka: okno prohlížeče lze minimalizovat na lištu a spojení trvá i nadále – po odpojení a/nebo uzavření karty / celého prohlížeče / vypnutí počítače dojde k ukončení spojení (poté je nutné znovu použít přihlašovací odkaz, vyplnit přihlašovací jméno a počkat na přijetí organizátorem)
- pokud se místo prezentace zobrazí „čeká se na připojení ostatních“ – vyčkejte na znovuobnovení relace a pokračování webináře
- pokud zůstane stále zobrazena poslední obrazovka, prezentace se nebude měnit, neslyšíte zvuk – chvíli vyčkejte na znovuobnovení spojení / vyzkoušejte odpojení (tlačítko „odejít“) a znovu se připojte / použijte kontaktní e-mail nebo telefon (hovor/SMS) organizátora.
- v případě Vašeho odpojení se od akce je nutné znovu použít přihlašovací odkaz, vyplnit přihlašovací jméno a počkat na přijetí organizátorem